20-10-04

I'm back...

Ik had er een paar maanden de buik van vol. Als die miserie die vrachtwagens groot en klein aanrichten op de wegen: ik werd er ziek van. Maar omdat er niks verandert gaan we er weer voor. Het wekelijkse lijstje ongevallen of ongemak van het vracht- en koerierverkeer.

10:47 Gepost door truckdemon | Permalink | Commentaren (22) | Email dit |  Facebook |

Commentaren

de pot verwijt de ketel..... Wat een gezever allemaal Ik nodig ieder van jullie eens uit een dagje mee te gaan want zo te lezen kletsen jullie allemaal uit je nek.Als jullie eens een beetje meer in de realiteit leven zouden we het allemaal gemakkelijker hebben.... Nog 1 vraagje hoeveel weekendongevallen en doden zijn er als mijn vrachtwagen op stal staat?

Gepost door: pascal | 24-10-04

hihi Jullie zullen ons toch moeten aanvaarden site of niet! Zonder vrachtwagens geen benzine in de auto,geen auto,geen fiets, te voet dan maar , oeps ook geen schoenen en geen kledij,en geen ontbijt enz enz.... Als je dan als een holbewoner wil rondlopen je doet maar want aan je site te zien heb je het IQ van een....

Gepost door: Pascal | 26-10-04

! goed gezegd pascal !

Gepost door: steve | 28-10-04

Het is allemaal de chauffeur zijn schuld ????
Waarvoor dient deze site eigenlijk??!!!
Het zijn gewoon mensen die hun brood moeten verdienen. Hun werkgever stelt hen zwaar op de proef om al maar meer en beter te presteren.
Ik stel voor dat jullie eerst een site oprichten voor werkgevers die een transport bedrijf hebben.
Dan mogen jullie eens praten!!!

Gepost door: een verontwaardigd persoon | 19-11-04

ongeloof! wat ik hier te lezen kreeg tart elke vebeelding!Ik nodig meneer lul dan ook vriendelijk uit eens een ganse week mij te vergezellen...dan mag hij terug een menig hebben.Shame on you!

Gepost door: Nic | 14-02-05

enig idee van het potentieel gevaar...? Het lijkt wel hoe zwaarder de vrachtwagen, des te minder verantwoordelijkheidsbesef de chauffeur heeft.
Oneens? Kijk dan maar allemaal goed rond op de autosnelwegen, wat kan je nog doen als er iets gebeurt als je met zo'n gevaarte op slechts enkele meters afstand van je voorligger rijdt? Inderdaad, niets!
Ofwel wordt dit gedaan omdat die "beroepschauffeurs" gewoon "weten" dat er niets gaat gebeuren, eigenlijk wel handig.
De vergelijking maken met personenwagens, de favoriete uitvlucht! Maar beseffen al die slimme, o zo verontwaardigde beroepschauffeurs dan niet het verschil in potentieel gevaar? Met zo'n vrachtwagen rij je gemakkelijk meerdere personenwagens plat, het zal jouw kind op de achterbank wel wezen!
Gebruik gewoon eens jullie verstand indien jullie dit hebben en hou gewoon een veilige afstand aan, daarmee kan er al veel leed worden gespaard.
En niets maar dan ook niets kan dergelijk onveilig rijgedrag verantwoorden, zeker geen baas, tijdsdruk of whatever. Sta er even bij stil en zoek desnoods een andere job.
Wie er niet bij stilstaat zou eigenlijk zelfs geen vrachtwagenbestuurder mogen zijn want dit is het ultieme bewijs van een totaal gebrek aan de broodnodige verantwoordelijkheidszin.
En als het allemaal geen waar is wat ik vertel, zoek dan maar eens betrouwbare bronnen, studies, ervaringen of dergelijke meer die volgende stelling ontkrachten: "de gevolgen van ongevallen met vrachtwagens zijn veel erger dan deze met gewone personenwagens".
Denk daar maar eens over na als je weer op anderhalve meter afstand van je collega rijdt op de E17, of als je je voorligger probeert in te halen omdat zijn vrachtwagen 88,2 km/u rijdt en de jouwe 88,5 km/u, en/of als je in de gutsende regen plots beslist om hiervoor naar het linkerrijvak uit te wijken en de aankomende autobestuurder dwingt tot het bruusk remmen,...gewoon omdat de jouwe "groter" en "zwaarder" is (denk aan mijn stelling hierboven)...wat eigenlijk gewoon "simpel" gedrag is.

Gepost door: Patrick | 01-03-05

potentieel..... beste patrick waarschijnlijk ben je een gejaagd onoezel manneke dat over de pechstrook vlamt om rapper door de file te geraken. van die afstand ok ben ik mee eens maar dit is niet altijd de oorzaak. en ja het ligt veel bij de gewone automobilisten die schieten zich tussen 2 vrachtwagens om een afrit te nemen ze zien dan dat er file is op de afrit kloppen hun remmen toe met de gevolgen vandien heb je nu 10m of 50m afstand erop zit je en je moet dan niet zeggen dat het die chauffeur zijn schuld is. onwetend rund.

Gepost door: stijn | 02-03-05

"Onoezel manneke, onwetend rund"... ...is het verweer. Triestig, niet? Gewoon een zoveelste bewijs van leeghoofdigheid.

"...heb je nu 10m of 50m afstand, erop zit je..."
...en hoeveel afstand houden jullie gewoonlijk aan?

Eigenlijk blijkt uit deze reactie gewoon dat jullie daarom toch geen rekening houden met afstand. Slim, heel slim.

En dat ik "over de pechstrook zou vlammen", daar kan je lang op wachten. Ik heb wel meer besef van verantwoordelijkheid en mogelijk gevaar, iets wat bij de gemiddelde vrachtwagenbestuurder ontbreekt.
Dit is gewoon een vooroordeel dat voortspruit uit een ernstig vernauwd denkpatroon.

Komaan, en nu weer reageren met schelden...toon wie jullie zijn!

Gepost door: Patrick | 04-03-05

I'm back... Had je niet nog wat weg kunnen blijven met uw gezever over vrachtwagenbestuurders? Overal zit er kaf tussen het koren; zowel bij voetganger, fieters, automobilisten enz... .

Gepost door: Ikke | 07-03-05

grote mond he! zeg patrick, zet gij u dan ies achter het stuur van nen tientonner he!! We zullen zien hoelang het duurt!!

Gepost door: x trucker | 24-03-05

aan patrick lees eerst de reactie goed voor je antwoord. uw antwoord slaat nergens op.

Gepost door: steven | 03-04-05

ja jongen... Vrachtwagens haal ze van de baan , hier een voorstel : Alle vrachtwagens in heel de EU 2 weken stil zetten.. Wedden dat je ligt de SMEKEN dat de vrachtwagens weer gaan rijden , alles wat jij eet en gebruikt , heeft Ooit wel is in zo'n stinkende vrachtwagen die geen enkele afstandt houdt gezeten ;-)
En bij zo'n wegversmalling , jij bent duidelijk een drukke zakenman die geen tijd heeft , want waarom moeten ze achterelkaar gaan rijden , dat jij er met je auto zo snel mogelijk nog voorbij kunt scheuren ?

Gepost door: Van Looy | 03-04-05

compleet gelijk heel juist van looy eindelijk eens aan 1 zeil trekken en gewoon de boel toeleggen!!! We zullen inderdaad dan eens zien hoe ze zullen staan roepen.

Gepost door: x trucker | 20-04-05

achterlijke mensen geweldige slime mensen. en mar vitten op de camion haal ze maar van t straat ge zult zien ge sta nog alle dagen in file dan me al die schijtautos op straat

Gepost door: trucks 4 ever | 22-04-05

lachen u zou zich beter bezig houden met het aantal ongevallen bij de auto's door de week + in het weekend, daarbij mag je tellen, dronkenschap, bellen achter het stuur, snelheidsovertredingen, snelheidsduivels met 210 op de autosnelsweg,verkopers die met hun audi of mercedes de wegen onveilig maken, door de passen af te snijden van andere mede weggebruikers, vluchtmisdrijf, excetra.
toeringbussen zijn ook niet heilig, en zij hebben 51 mensen aan boord

Gepost door: Brainbreaker® | 29-08-05

reactie op patrick (...)...is het verweer. Triestig, niet? Gewoon een zoveelste bewijs van leeghoofdigheid.

"...heb je nu 10m of 50m afstand, erop zit je..."
...en hoeveel afstand houden jullie gewoonlijk aan?(...)

patrick dit is jouw tekst, als ik u vertel dat wij truckers nu eens plots allemaal mooi 100M afstand zouden nemen.

kunt u mij dan bewijzen dat er in die 100M geen enkele pasagierswagen zich tegen 90 mee laat bollen?

ik zou zeggen, rij een weekje mee en leer de wereld kenne vanuit de ogen van een beroepschauffeur, ju zult dan wel al anders piepen.

helaas kunne wij niet alles verdedigen en zit er hier en daar waarheid in, helaas maar waar, maa rik zou zeggen, haal eerst de balk uit je eigen ogen voordat je met de splinster bij een ander begint.

Gepost door: Brainbreaker® | 29-08-05

patrick,patrick,patrick ten eerste over die afstand, als we de afstand houden komt er zich een auto tussen foefelen zonder reden en dan als ze moeten remmen slaan ze hen remmen toe, maar de truck achter de auto moet dan ook remmen en daarachter weer.... EN DE TRUCK MET WAT LADING STAAT NIET DIRECT STIL ZOALS DIE AUTO.LEER RIJDEN

Get a life

Gepost door: Rubentrucker1 | 09-09-05

info???????????? In plaats van naar cafe praat te luisteren informeer u eens deftig en doe dan onverantwoorde uitspraken

Gepost door: trukerswife | 25-09-05

Lul Je hebt vast mijn mail al gehad! ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL! DENK DAAR AAN SUKKEL. ALS WIJ NIET ROND RIJDEN MET DIE TRUCKS DIE JIJ ZO HAAT DAN HEB JIJ GEEN VRETEN OP JE BORD OF WAT DAN OOK DENK NA VOOR DAT JE IETS DOMS DOET!

Gepost door: Tukker Trucker | 17-10-05

arrogante onwetende zak!!!!!!!!!!!!!!!! Ze zouden het beter verplichtingen in belgie dat ge eens meerijd met zo een vrachtwagen.
Dan zouden er ook minder van die arrogante klootzakken bestaan omdat ze meer begrip zullen tonen aan vrachtwagens.
Het zijn mensen zoals u die heel waarschijnlijk vele ongevallen veroorzaken.
ik hrij zelf ook met een personenwagen in het weekende of als ik in verlof ben en ik heb zelf nog nooit problemen gehad met een vrachtwagen.
en hoe zou dat komen.........ik weet hoeveel ruimte en remafstand enz... nodig heeft.
maar als ik in de week met mijn vrachtwagen rij kom ik wel rare dingen tegen met personenwagens.
tip....rij een paar dagen mee en ge zult rood zien van schaamte.

Gepost door: wesley | 12-11-05

Hét maatschappelijk probleem verwoord Ik vind het jammer om te zien dat de Truckdemon en Truckhater (wellicht dezelfde persoon?) zoals al vaker vermeld hier alle chauffeurs over 1 kam scheren.
Inderdaad zijn er zoals in elke bevolkings- of beroepsgroep uitersten te vinden.
Ikzelf ben zowel chauffeur als ondernemer en moet toch zeggen dat het met de aggressie op de weg uitermate triest gesteld is.

Net als alle collega's hier die hebben gereageerd zeg ik dat vrachtwagens in onze maatschappij onmisbaar zijn en derhalve dus een te aanvaarden maatschappelijk probleem voor wie er op tegen is.

Maar ik geef mijn reactie voornamelijk om het wijzende vingertje eens de andere kant op te sturen, naar de automobilist in dit geval.
Als internationaal chauffeur en volgens jullie dus internationaal terrorist ondervinden wij hoofdzakelijk last van de luxe auto rijders en hoe verder wij zuidelijk komen, hoe erger het wordt!

We hoeven de Belgische grens maar over te komen en het is raak, heel België bestaat naar mijn idee uit inwoners die stuk voor stuk een opleiding tot rechter hebben gedaan, want de één na de ander neemt zich het recht onze fouten en overtredingen te bestraffen.
Vaak moeten wij de regels overtreden door toedoen van onze zwakkere medeweg gebruiker om deze voor een ongeluk te behoeden als deze weer eens druk pratend of druk bellend zonder te kijken invoegd en daarbij een vrachtwagen over het hoofd ziet (lees gewoon nergens naar kijkt)...

Ik vind dit maar een zielige site... De mensen hierachter zullen waarschijnlijk regelmatig met hun vuist of middelvinger omhoog de vrachtwagenchauffeurs wijzen op hun fout, om zich vervolgens zo snel mogelijk uit de voeten te maken, daarbij vele regels overtredend, want die chauffeur zal ze maar wat aan willen doen.

Als jullie nou grote jongens zijn, wees dan ook zo stoet om je met naam en toenaam bekend te maken.
Dan heb ik respect.
Nu van geen kanten.

Wij proberen net als iedereen op een verantwoorde wijze ons brood te verdienen en een dienst te verlenen.
Heb eens respect voor mensen die werken!

Gepost door: Bart Fransen | 25-11-05

De pot verwijt de ketel... Geachte automobilisten: Ooit gehoord van snelheid maken alvorens in te voegen ? In Uw spiegel kijken voordat U op Uw rem trapt ? Tijdig richting aangeven ? Weet uberhaupt iemand in Belgie waneer er een mist achterlicht gevoerd mag worden ? ( bij een zicht van minder dan 50 meter en dus niet bij de eerste druppel regen !!! ) Rechts rijden ? Tijdig "ritsen" ( de reden waarom "truck duivels" die "brave automobilisten" blokkeren zodat ze niet meer voor kunnen dringen !!! ) Waar komt die " kijkers file " toch vandaan ? ( Ook een "truck duivel" zeker ? )Gewoon verkeers inzicht in het algemeen dus ? Automobilisten zijn te gejaagt en gesresst en dan heeft men een " zondebok " nodig om zich af te reageren ! Zonder vrachtwagens zijn de snelwegen schoon en leeg ( net als Uw koelkast !!! )

Gepost door: Theo | 26-11-05

De commentaren zijn gesloten